Vis enkelt innlegg
Gammel 17-08-10, 15:02   #4
Imse
Seniormedlem

Imse sin avatar

Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Matbudsjett for en familie?

Sifobudsjettet er ikke akkurat sparebudsjett da. Vi har aldri klart å nå opp i deres satser på annet enn strømforburk( pga kjempedårlig isolert hus).

Vi er 2store og 3 små og jeg spiser lavkarbo og de andre spiser rene grønnsaker og mat fra bunn av også, ikke posesupper/gryter. Vi bruker en hel forumue på kesam til misntejenta( bedre med kesam med sukker enn sondemat ).. Men totalt ligger det på ca 6000kr og jeg kunne fint klart oss med 4000kr om vi åt billig mat, men det kommer an på hver familie, hva de liker osv. Havregrøt er billig mat og jeg synes havregrøt av store gryn metter mere enn billig brød. Det er billigere å bake brød selv og man kan ha i mere helt korn og fullkorn og det metter mere enn siktet hvetemel.
Man kan kjøpe 1/2kg pasta til 4kr på rema osv. Lever man kun på det billigste går det helt fint, hva helsa angår blir jo det en annen sak.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat