Vis enkelt innlegg
Gammel 17-08-10, 14:20   #31
plastbox
Seniormedlem

Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Tønsberg
Alder: 40
plastbox er virkelig snillplastbox er virkelig snillplastbox er virkelig snillplastbox er virkelig snill

Sv: Emosjonell utroskap ... trenger skulder å gråte på

Nå synes jeg du skal høre på meg, for jeg er en ganske reflektert ung mann som for et par år siden gjorde samme greia selv.

Jeg snakket med en eks (om man kalle hun det, var sammen ca 3 uker for 7-8 år siden) på nettet og praten gikk for det meste på komplimenter og blunkesmileyer.

Her er forklaringen (som ikke er en unnskyldning):
Jeg hadde det overhodet ikke all right i forholdet jeg var i (hverken med meg selv eller min daværende samboer). Jeg jobbet en jobb jeg ikke var spesielt glad i, kom hjem til ei som aldri viste at hun var glad for å se meg, fant meg i kjeft og utilrettet aggresjon. Det var utrolig behagelig for psyken og egoet mitt at ei søt jente faktisk gadd å prate med meg og sende noen winks og småflørte litt.

Jeg var selvsagt klar over at det hadde såret dersom samboer fant ut om dialogen, men min grense går ved det fysiske. Om jeg er i et godt forhold og dama får et kick utav å ha online beundrere (noe som med tidligere samboer var bortimot umulig) bryr det meg midt der sola aldri skinner. Dama som velger å bo med meg, legge seg på armen min hver kveld, dele livet sitt med meg får snakke med akkurat hvem hun vil for alt jeg bryr meg, så lenge vi har det godt sammen og det ikke skjer noe fysisk alá tradisjonell utroskap.

(Alle nyter litt oppmerksomhet, forskjellen er at omtrent hver eneste fyr på gata snudde seg etter henne, mens jeg skulle leve på den (totalt fraværende) oppmerksomheten jeg fikk hjemme.)

Så ja.. hun dro også denne tullete greia med at "emosjonelt utroskap" er værre en om jeg hadde ligget med noen jeg ikke følte for å prate med. Vet du hva? Da får hun legge all sminken, alle de sexy klærne, all hårstylingen og hoftevrikkingen hjemme og kjøpe sin egen øl på byen. Damer får unektelig oppmerksomhet fra oss dumme menn, og hvor enn mye dere forsøker å si at dere bare pynter dere for deres egen del.. vel, det føles bra å vite at man blir sett (og hørt)!

Det jeg gjorde var feigt og feil og smalt rett i trynet på meg når hun gjettet passordet mitt. Men, viktig poeng: For min del hadde det ingenting med utroskap å gjøre. Jeg forråtte henne ikke, jeg vet (som typen din sier) at jeg aldri ville stikket kjeppen i, eller så mye som holdt hender med ei annen dame når jeg er i et forhold. Jeg småflørtet litt over verdens mest anonyme kommunikasjonsform fordi det føltes bra og løftet humøret mitt, og tenkte ikke nevneverdig over det med tanke på den vanvittige oppmerksomheten og småflørtingen vi gutter stort sett må finne oss i når dama dresser og stasher seg opp for fest og byturer.

plastbox er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert; ketose Svar med sitat