Vis enkelt innlegg
Gammel 17-08-10, 12:29   #8
Nicpins
Seniormedlem

Nicpins sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Melhus
Alder: 55
Nicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastisk

Sv: Sjokolade - igjen ...

Opprinnelig lagt inn av Torkil, her.

Hei
Kanskje et dumt spørsmål, men hva med å glemme hele greia med sjokolade å benytte kuren til å bli kvitt "avhengigheten" ???

Opprinnelig lagt inn av Hevingen, her.

Da jeg spiste Sukkerfritt sjokolade hadde jeg større søtsug enn når jeg lar vær. Nå har jeg ikke spist den på noen uker og tenker ikke så mye på sjokolade lenger.

HURRA! Jeg går for disse to forslagene jeg! Og JA: sukkerfri sjokolade gir også meg større søtsug. Det er bedre å la være.

Hvis du er så søthungrig at du synes at du "bare MÅ ha det" så er det sannsynligvis en indikator på minst tre ting:

1. Du spiser allerede noe som trigger søthungeren din konstant. Det kan være sukkerfrie godterier, bær, tyggegummi eller f.eks. Natreen suketter med rødt lokk, (dem tåler ikke jeg nemlig, uvisst av hvilken grunn )

2. Du spiser for lite mat, og sannsynligvis for lite fet mat.

3. Du drikker for lite. Søthunger er ofte "forkledd" tørste. Du skal drikke minst 3,5 liter vann hver dag. Denne typen forbrenning som vi har på lavkarbo gjør at cellene trenger mer vann enn vanlig.

Men bortsett fra det: ÆSJ, nå gjorde jeg det IGJEN!!! Altså...svarte på noe du ikke spurte om...

Ha en fin dag! Nic.

Livet handler om hvordan man håndterer Plan B.
Nicpins er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - 54 kg med Ketolyse og generell lavkarbo Svar med sitat