Vis enkelt innlegg
Gammel 16-08-10, 09:55   #1599
tuddelu
Medlem

Medlem siden: Aug 2010
tuddelu er på en erverdig vei

Sv: FASE 1: Motivasjon, råd, hjelp og trøst

Opprinnelig lagt inn av Pearl, her.

Ja, jeg nå ser lyset i tunellen. Regner med at det nå går litt saktere. Jeg gikk lenge på ketolyse uten særlig effekt, men eurodiett har fungert kjempefint. Det er så fantastisk at resultatene kommer så fort. Nå har jeg begynt å tenke litt på vedlikeholdsdiett. Jeg tror egentlig at det er når vi er i mål at den største utfordringen begynner.

Hvor lenge skal du være på fase I? Gled deg til fase II. Da åpner det seg noen flere muligheter.

Det er et skikkelig positivt kick når resultatene kommer så fort ja!! Bra at eurodiet fungerte

Bra du allerede er igang å tenke på vedlikeholdsdietten, da har du tankene med og det tror jeg er kjempeviktig!
Den største utfordringen blir å klare seg "på egen hånd" som du sier.
Jeg tenker sånn at vi får masse starthjelp gjennom disse ukene med eurodiett; lærer hva som kan spises til middag, hva man bør unngå osv. Har også lært at man kan gjøre mye forskjell med miks av krydder Jeg tenker å få drahjelp fra kokebøker med lavkarbo kosthold, slik at maten blir variert og smakfull (når den tid kommer). Det finnes utrolig mange gode oppskrifter - fedon har skrevet flere bøker med oppskrifter. Jeg kan også anbefale boken Lavkarbo lekre retter med mye smak fra Spektrum bokforlag. Har prøvd en rekke oppskrifter og det smaker nydelig! Samboer liker det også og han er ingen lavkarbomann

Jeg er egentlig ferdig med fase1 idag Har nå vært der i tre uker. Men siden jeg først skal til legen i midten av uken, så vil jeg vente med å hoppe over i fase 2 til da. Har også vurdert å ha en uke til i fase 1 så vil forhøre meg med legen. Hvor lenge var du i fase 1? Jeg begynner å bli lei middagsrettene i fase 1, så kanskje jeg bør komme meg over i fase 2 før jeg går skikkelig lei?? Ikke lett å vite, det er jo så morro når kiloene raser av Har veiedag idag og har tatt av 1,5 kilo den siste uken *jooohoooo*. Skikkelig stolt!

tuddelu er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Lindberg Svar med sitat