Vis enkelt innlegg
Gammel 15-08-10, 22:16   #123
Vibeke-67
Seniormedlem

Vibeke-67 sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Bergen
Alder: 58
Vibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbo har ikke noe for seg

Nå har ikke jeg lest alle svarene her, men ser jo at den har tatt en annnen vending enn å diskutere artikkelen på trening.no
Jeg ville bare si min reaksjon på artikkelen, og det er at forskningen som viser at lavkarbo fungerer blir kritisert med ganske så latterlige argumenter spør du meg. Han (hun?) kritiserer f eks at studien ikke er gyldig for man ikke vet om alle personene i forskningen spiste det samme hver dag til samme tid (som f eks shaker). Dette sier jo veldig lite om hvorvidt et kosthold fungerer eller ei! For alle mennesker er ulike,m forberenner ulikt etc.
Dssuten irriterer det meg at personlige erfaringer ikke skal ha noen gyldighet. Det er en foreldet oppfatning at gyldig forskning kun er det som kan telles og måles. Igrunnen holder det å lese om alle de positive erfaringene her inne, så vet man igrunnen at det funker.
Men det er en ting som jeg er enig med artikkelforfatteren i, og det er at om man oppfatter et kosthold som rigid og restriktivt, er det nærmest umulig å følge det over tid.
Godt at jeg ikke opplever kostholdet mitt som annet enn helt ordinært og fullt ut levelig etter fire år i bransjen

Vibeke-67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LowFODMAP/Fedon