|
Sv: Fersking i lavkarbolivet, litt å lære tenker jeg
Opprinnelig lagt inn av evastv94, her.
Jeg er også ganske ny med dette med lavkarbo og for å være helt ærlig skjønner jeg ikke helt dette med kostholdsfilosofiene: atkins, lindberg, ketolyse osv..hjelp sier bare jeg! Men jeg skal ikke egentlig gå ned noe særlig i vekt, 1-2 kilo kanskje men skal på lavkarbo allikevel pga andre ting..men man trenger kanskje ikke tenke så mye på kostholdsfilosofier når man ikke skal ned i vekt? Eller hva tror dere? 
Vintergumman oppsummerer greit - du kan gjøre slik sikkert flere av oss gjorde i starten, kutt potet, brød, ris, pasta og grønnsaker som vokser under jorden. Hold deg ellers til matvarer med maks 5g karbo pr 100g. Dette er en kjempeenkel måte å sette i gang med lavkarbo på - ingen telling bare nyting 
Er du glad i brød finnes det flere veldig gode lavkarbo-alternativer som er enkle å bake fra oppskrift, eller det finnes brødmikser som du bare tilsetter vann og hiver i ovnen 
Alkohol finnes det også lavkarbo-varianter for, og er du en søtmons som må smake litt søtt av og til kan du bruke kunstig søtt i feks krem med bær.
(Noen bruker ikke søtningstoff i det hele tatt - jeg synes hverdagen er lettere med - og siden jeg fremdeles går ned i vekt... )
|