Vis enkelt innlegg
Gammel 15-08-10, 12:26   #11
Nerthus
Seniormedlem

Nerthus sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 55
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Fersking i lavkarbolivet, litt å lære tenker jeg

Opprinnelig lagt inn av evastv94, her.

Jeg er også ganske ny med dette med lavkarbo og for å være helt ærlig skjønner jeg ikke helt dette med kostholdsfilosofiene: atkins, lindberg, ketolyse osv..hjelp sier bare jeg! Men jeg skal ikke egentlig gå ned noe særlig i vekt, 1-2 kilo kanskje men skal på lavkarbo allikevel pga andre ting..men man trenger kanskje ikke tenke så mye på kostholdsfilosofier når man ikke skal ned i vekt? Eller hva tror dere?

Vintergumman oppsummerer greit - du kan gjøre slik sikkert flere av oss gjorde i starten, kutt potet, brød, ris, pasta og grønnsaker som vokser under jorden. Hold deg ellers til matvarer med maks 5g karbo pr 100g. Dette er en kjempeenkel måte å sette i gang med lavkarbo på - ingen telling bare nyting

Er du glad i brød finnes det flere veldig gode lavkarbo-alternativer som er enkle å bake fra oppskrift, eller det finnes brødmikser som du bare tilsetter vann og hiver i ovnen
Alkohol finnes det også lavkarbo-varianter for, og er du en søtmons som må smake litt søtt av og til kan du bruke kunstig søtt i feks krem med bær.
(Noen bruker ikke søtningstoff i det hele tatt - jeg synes hverdagen er lettere med - og siden jeg fremdeles går ned i vekt... )

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat