Vis enkelt innlegg
Gammel 15-08-10, 12:06   #12
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 46
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Normalvektig" og ketose

BMI sier fint lite om kroppssammensettingen din, om du har lav muskelmasse, høy fettmasse etc. I så måte er det ikke sikkert du vil gå ned noe særlig i vekt, men at du med et lavkarbokosthold vil ende opp med en bedre balanse i fett- og muskelmasse. Som Megvel sier, er det greit å fokusere mer på cm-måling. Jeg for min del har tatt en måling på en elektronisk vekt på et treningssenter, og synes det er kjempenyttig å se hva kroppen faktisk består av, og hva jeg bør jobbe med. På den tiden hadde jeg med en vekt på drøyt åtti kg nesten førti prosent fett på kroppen, og lå lavest i normalskalaen for muskelvekt. En annen person med mer muskelmasse kan ha en langt bedre sammensetning enn meg med den samme vekten.
Uansett anser jeg det som helt uproblematisk å leve ketogent selv med en normalvekt, akkurat det der handler for meg om hva man trives med på sikt .

Siste rest, nytt forsøk:

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat