Vis enkelt innlegg
Gammel 14-08-10, 18:34   #55
Licota
Seniormedlem

Licota sin avatar

Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Oslo
Licota er virkelig snillLicota er virkelig snillLicota er virkelig snillLicota er virkelig snillLicota er virkelig snill

Sv: Kutte ut shampoo

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Jeg føler jeg er litt dratt mot ideen her, i hvert fall når jeg har fått klipt av siste rester av det håret som ble avfarget to ganger, og i mellomtiden proteinkurer jeg håret til kuene kommer hjem!
Men! Jeg lurer på et par ting, om noen av dere vet. Jeg går jo normalt til frisøren for å bleke etterveksten to tre ganger i året, og det må jo vaskes ut, er det stress? Å liksom måtte begynner fofra de gangene etterveksten taes. Og jeg er helt avhengig av dust it-pudder, er dette helt uforenlig med no-poo? Klarer ikke finne ut om den er godkjent ...
Jeg må uansett vente til jeg har brukt opp mine rådyre Redken extreme-produkter, men en tanke, forsåvidt, ettersom jeg får lett fett hår, og ikke minst har mista mye hår.

Jeg vil tro at det ikke er noe stress siden det er såpass sjeldent som 2-3 ganger i året. Men likevel er det jo ikke akkurat sunt, og du som har så tynt og fint hår burde vel etter min mening (!) ikke bleke håret i det hele tatt?

Uansett, håret blir jo ikke satt helt tilbake til skrætsj av en sjamponering en sjelden gang heller, men det er det daglige som er uheldig.

Osis Dust-it, om det er den du har, er godkjent jamfør balsammetoden i alle fall.

I dag vasket jeg håret med balsammetoden. Jeg kjøpte neutral balsam i går, og har ikke vasket håret med sjampo siden mandag morgen. Men jeg liker å dusje hver dag, men vasker ikke håret hver dag lenger. En gjennomskyllning med vann funker faktisk veldig bra! Men nå var det godt å vaske det "skikkelig", siden jeg har svetta en del denne uka. Håret kjennes fluffy og fint ut nå, men ikke helt tørt enda.

Sist redigert av Licota : 14-08-10 kl 18:51.
Licota er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Spise rent og fint, da blir kroppen glad! Svar med sitat