|
Sv: LCHF, fedmekirurgi og mangeltilstander
Takker for innspill! Nei, har ikke fått utslag på noen intoleranser. Så lenge jeg spiste pur LCHF så var magen egentlig helt fin, ikke noe smerter og ubehag/luft, bortsett fra ganske strevsomt å fly på do hele tiden. Naturlig nok, siden fett går så kjapt ut med min operasjon.
Det med tygging er jeg obs på. Et eksempel på det å se ting i doskåla: Jeg sluttet i fjor å spise jerntilskudd etter råd fra hematolog (jeg tar det ikke opp uansett, så bortkastede penger), men ved en anledning tok jeg en spiseskje flytende jern, noe som straks gjør avføring nesten svart. Det er også veldig synlig hvis man ikke har spist linfrø på en stund og så en dag gjør det. Men det er jo litt sært at noe man spiser til frokost er ute igjen ved lunsj? Ikke at jeg bruker å studere dette SÅ nøye altså, jeg har bare lagt merke til det. 
Da har jeg den foreløpige strategien klar: jeg skal unne meg litt Ezekielbrød (37 g/kH), for jeg må bare innse at jeg ikke orker å bake, og det smaker godt og magen fungerer, samt å prøve og styre unna sukkerbomber og typiske høykarbo-ting, men heller spe på med litt mer grønnsaker.
Forts. følger... 
|