Vis enkelt innlegg
Gammel 13-08-10, 16:52   #47
Huldr
Gudinne

Huldr sin avatar

Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 53
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Sv: Kutte ut shampoo

Opprinnelig lagt inn av Licota, her.

Beklager, men det vet jeg faktisk ikke. Men jeg tror at du godt kan bruke sls-frie shampoer, de er ikke like harde mot hodebunnen som vanlige shampoer. Ihvertfall etter det jeg har klart å finne ut. Men da kan du heller ikke bruke stylingsprodukter, siden disse fjernes kun av sls. Silikon f.eks. må fjernes med sls-shampoer.

Løsningen der er å bruke stylingprodukter uten silikon. Det finnes faktisk en del etterhvert. Giovanni er en omfattende serie med hårprodukter som er organiske (= lagd av plantemateriale), nevnte Lavera er en annen. Søk på "organic hair care" f eks, eller "silicone free hair care".

Silikon ødelegger håret i lengden. Se her (for øvrig mange bra tips der også om no poo, primært for "curly girls", men er nok noe å hente der for de glatthårede også )

Jeg har nettopp rensket ut ting med silikon i fra badeskapet mitt ut fra denne lista. Har fortsatt noe, men det skal også vekk så fort jeg får råd til det. Jeg må ha en del styling for å tynge ned og definere krøller

Sist redigert av Huldr : 13-08-10 kl 17:05.
Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt Svar med sitat