Tråd: Legetime
Vis enkelt innlegg
Gammel 13-08-10, 13:27   #12
pityriasis
Juniormedlem

Medlem siden: Aug 2010
pityriasis er på en erverdig vei

Sv: Legetime

Nå virker det jo ikke til at trådstarter i dette tilfellet har en spesiell sykdom og ønsker å sjekke blodprøvesvarene sine ifht dette da. Og det er trådstarters situasjon vi tar utgangspunkt i her. At NOEN som har kroniske og utfordrende sykdommer ofte kan mer enn fastlegen sin på det feltet skal jeg absolutt ikke benekte! Men igjen, det er trådstarter vi diskuterer her - og slike jeg forstår ønsker hun en "helsesjekk" i forbindelse med at hun går på ketogen diett.

Mitt svar var basert på dem som ønsker en helsesjekk og derfor "krever" x antall prøver og tester av legen sin uten faglig belegg. Å da bruke deg selv som eksempel når du tydelig har en diagnose og ber om prøver som er relevant i forhold til denne blir jo helt bak mål.

Og til kommentaren om at du ikke har ansvar for å skåne helseøkonomien er jeg helt enig. Hvis du leser innlegget mitt om igjen ser du at jeg skrev at LEGEN har et ansvar i dette. Så når en pas kommer med lange lister over alt en vil ha "sjekket" uten belegg, er det LEGENS ansvar å sette grenser...

Men nå føler jeg at denne debatten beveger seg LANGT utover det som var trådstarters spørsmål, så tenker vi snart kan legge den død...