|
Sv: Lavkarbo har ikke noe for seg
Opprinnelig lagt inn av jae-ols, her.
Der var det en som ikke tåler kritikk. Jeg provoserer ikke, jeg sier bare at lavkarbo ikke duger for alle. Er dere så hårsåre her inne at dere ikke tåler kritikk? Skal det ikke være meningsbrytninger i et forum, sånn er det på andre fora. Jeg lager ikke mat , så å stå å studere oppskrifter er ingen ting for meg. Jeg likte ikke maten som en må spise på lavkarbo, den var grusom. Jeg liker finbrød, melk sjokolade osv. Dessuten har jeg nok med andre ting i hverdagen. Det er utrolig at folk blir pottesure fordi noen hevder noe annet enn de inne her. Det blir det ikke bra diskusjon av. På VK er det mulig å diskutere kosthold uten at folk truer med mod. Utrolig patetisk.
Nå klarer jeg ikke å la være lengre, tror du misforstår litt her. Det folk reagerer på er at du ikke har prøvd lavkarbo hundre prosent, bare sånn halvveis, og så sier at det ikke fungerer. Det er som å gå på Grete Roedekurs, spise en sjokolade i smug hver kveld og så troppe opp på kursmøtet og bli overrasket over at man går opp i vekt.
Så klart er f.eks ikke høyfett/lavkarbo-dietten (atkins første fase/ketolyse/etc) for alle. Men lavkarbo er også Fedon, hvor man kan spise opptil 150 karbs per dag og moderat med fett (som jeg ser du ikke er så begeistret for). Samtidig så sier du at du liker hvitt brød, hvitt brød er ikke bra uansett. Selv Grete Roede sier det. Samme med sjokolade. Det må inntas i begrenset mengder. Forresten, jeg spiser sjokolade på lavkarbo, syns cavalier er helt ypperlig
Uansett, det er lov å være uenig og skeptisk, det er ikke det. Men litt rart at du skal kritisere et opplegg du aldri helt har fulgt hundre prosent selv. Og jeg vet at mange går opp i vekt den første tiden når de legger om, for så å styrte nedover. Kroppen må få tid til å omstille seg. Andre igjen gjør kanskje ikke det og da har du rett, da bør man vurdere hva sin egen kropp trenger. Det er dog ikke synonymt med å måtte gå tilbake til hvitt brød, kjeks og sjokolade heller.