Vis enkelt innlegg
Gammel 13-08-10, 10:12   #72
BitTorres
Seniormedlem

Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Østfold
BitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlys

Sv: Lavkarbo har ikke noe for seg

Opprinnelig lagt inn av jae-ols, her.

Jeg har dårlige erfaringer med lavkarbo ja, og det er en ærlig sak å mene det. Jeg har gått litt ned, men ikke nok etter alle anstrengelsene. Hvis du leser litt mere på forumet, så der du at det er flere som er skeptisk. Så vi er noen med dårlige erfaringer. Dessuten er det helt pyton å ikke kunne spise noe annet enn "sponplater". Dvs. Mya av maten er fæl!

Ikke tror jeg at du har prøvd ekte lavkarbo kost. Jeg er samboer med hun som kaller seg Dreamy her inne, og vi mer eller mindre fråtser i godsaker. Poenget med lavkarbo er jo at vi skal spise en god del fett og nok proteiner, og da finnes det såå uendelig mye digg. Hva med kylling nuggets? Hjemmelaget så klart. Laks med hollandaise saus og fersk asparges med smør? Kylling med choronsaus, kanskje med litt rosenkål? Biff og bernaisesaus? Det er ikke mye sponplater her i huset i allefall. Jeg har spist lavkarbo ett år, og har ikke spist en eneste sponplate ennå.
God mat er veldig viktig for de fleste mennesker. Det finnes svært få gode unnskyldninger for ikke å lage god mat - tidspress duger ikke som unnskyldning synes jeg. Lunsj tar 10 minutter å lage. Reker, blandes med avacado, hvitløk, rømme, sitronsat og majones og vips....lunsj. Jeg har måttet lære meg å like fisk og reker, mat som jeg ikke orket å spise før. Nå kan jeg tygge i meg flere hekto med røkt laks til et måltid, sammen med eggerøre.
Du snakket om 1000 kcal om dagen...Jeg anntar at du gikk på mye mer da du forsøkte lavkarbo, ellers er det søren ikke rart du mislyktes. For å tenne fettbålet må du opp i langt langt mer enn det. Jeg leste om en Amerikaner som spiste 2300 kcal uten å gå ned i vekt. Legen satte ham på en diett som inneholdt 4500 kcal - 80 % fett. Da begynte han å gå ned, 1 kilo i uken...
Men alle kan kanskje ikke nyte det gode lavkarbo livet, da er det andre ting som må til. For de som ikke kan gå på lavkarbo, ville jeg anbefalt Grete Roede tror jeg. De mister selvfølgelig mye muskelmasse på en lavkalori diett, men med hard trening, kan de kanskje beholde mesteparten og sørge for at kroppen mister mest fett.

BitTorres er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF