Vis enkelt innlegg
Gammel 13-08-10, 09:42   #9
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 46
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Å drikke på ketolyse

Opprinnelig lagt inn av Hurra, her.

Har lest At whisky er det absolutt beste på lav-karbo. Og at sukkeralkoholer ikke får deg ut av ketose, den bare pauser fettforbrenningen til alkoholen er forbrent så går man rett inn i ketose igjen.

Dette er noe jeg kjenner meg igjen i, selv etter en 6-pack med LITE øl så er jeg rett tilbake til lilla dagen derpå. Jeg har også lest at hangoveren kan blir betraktelig verre, noe som ikke er like greit!

Ehm, sukkeralkoholer? Det er noe helt annet. Et sukkeralkohol (polyol) er et søtningsstoff som går helt eller delvis ufordøyd gjennom kroppen, og har altså ingenting med med ALKOHOL som rusmiddel å gjøre .
Men du har jo sånn ellers delvis rett, da. Alkohol stopper opp fettforbrenningen din, men det "beviser" ingenting at du fortsatt har målbar ketose dagen etter, ettersom alkohol også omgjøres til ketoner. Enda en grunn til å ikke henge seg opp i den ketosticksen .

Jeg for min del elsker cava, men liker det ikke så søtt da (det tror jeg har med vane å gjøre også, alt "det gamle" blir mye søtere etter en stund uten noe inntak av søtt), og jeg er skikkelig glad i en som heter Grans Brut Momento. Tror ikke det er så mye som 2 gram restsukker i den en gang. Ellers vet jeg at mange liker å blande tørr hvitvin med sprite (light i dette tilfellet). Sukkerfri tonic har det funnets i en evighet, og de litt bedre cocktailbarene bruker helst en "tørr" tonic, altså ikke tilsatt særlig med søtt.

Siste rest, nytt forsøk:

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat