Vis enkelt innlegg
Gammel 13-08-10, 09:26   #34
Huldr
Gudinne

Huldr sin avatar

Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 53
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Sv: Kutte ut shampoo

Og så fant jeg dette!

Sitat:

Natron er et flott vaskemiddel for hår! Opptil en spiseskje blandes med nok vann til at det går lett å fordele i håret (kan bruke grovtannet kam), masser godt inn i hodebunnen og vent ett minutt før det skylles godt ut. Løser opp fett og skitt uten å dekke porene i hodebunnen med noe som helst. Fungerer flott som rensesjampo for å fjerne stylingprodukter - og er mye billigere enn merkevarerensere til flere hundre kroner.

http://www.altshop.no/nettbutikk/nat...000-p-215.html

Dette er riktignok en salgskanal og ikke alt de skriver er riktig, men ...

Da trenger man vel kanskje ikke en sls-shampoo for å få ut stylingrestene, noe jeg har hatt mine tvil om uansett. Jeg ville ikke utsatt håret mitt for en vanlig butikkshampoo. Jeg har krøller, og håret mitt blir helt ødelagt av slike shampooer. Jeg gjør som Ethereal, bruker shampooer "uten sulfater og dritt" (det er pga disse ingrediensene de kaller det no-poo på engelsk). Men jeg prøver å bruke lite av det uansett, og vasker håret maks to ganger i uka.

Likevel hadde det vært interessant å prøve ... kanskje. Men jeg er litt usikker på om natron er mer skånsomt enn de shampooene jeg bruker, for mitt hår ...

Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt Svar med sitat