|
Sv: Er grønnsaker bra eller ikke ?
Opprinnelig lagt inn av torgn, her.
Hmm..dette er det vel delte meninger om. Hvis jeg ikke husker feil, så står det vel i boka til Torkil Andersen - "Slank med ketolyse" - at anbefalt maks øvre grense for inntak av karboer er inntill 15 for kvinner og 20 for menn, samtidig som det nevnes at noen kan være i ketose på mer enn de anbefalte maksgrensene...eller har jeg misforstått totalt? Jeg sliter med å komme opp i 20 KH...
I boka står det ordrett "Det er viktig at du spiser deg mett, men heller ikke mer enn det."
Og så står det videre litt uti boka "Å gjennomføre ketolysekuren uten salater og varierte grønnsaker er helt feil og medfører ikke bare stagnasjon i vekttapet men også risiko for forhøyelse av blodets innhold av kolestrol. Når du har vært i ketose i noen uker, kan du tillate deg å øke karbohydrat mengden med 5 gram per uke opptil 25-40 gram under forutsetning at du har utslag på ketostixen"
Og så står det også at en bør bruke de 25-40 g karbohydratene på Grønnsaker!
Ergo: en skal spise til en er mett - og ikke mer enn det. Og fyll på med masse og varierte grønnsaker i kosten! Og får en ikke i seg mer enn 15-20 gram karbohydrater, så trenger en vel ikke stresse med det heller (slik jeg ser det)

|