|
Sv: Trening og ketose
Opprinnelig lagt inn av Augustina, her.
Jeg er ikke overvektig, diabetiker eller insulinresistent, så da tolker jeg det dithen at jeg kan spise karbohydrater etter en treningsøkt?
Jeg ser ingen grunn til hvorfor du ikke skulle gjøre det. Jeg ser for å være ærlig ingen grunn til å gjøre det heller, men det får bli personlig prefferanse. Noen trives best på 15g karbohydrat fordelt utover dagen, andre stortrives på 100g om dagen. Kjører du intervall- eller vekttrening så er musklenes lager antagelig såpass tomme at du trygt kan spise litt frukt og magert kjøtt, eller en proteinshake som inneholder noe karbohydrat etter trening uten at du risikerer noe dårligere helse av den grunn. Test det i et par uker, og se selv hvordan det føles.
Opprinnelig lagt inn av Augustina, her.
Har hørt at enkelte vokser i høyden (et par cm) på lavkarbokosthold, henger det sammen med den økte mengden vekst- og kjønnshormoner du snakker om her?
Det har jeg aldri hørt om, men spennende om det er sant! Kanskje jeg endelig kan dra meg fra 179 til 180 (høres så mye bedre ut, hehe ). Veksthormon(HGH)-produksjon er veldig aldersbetinget, men kan også stimuleres av ting som trening som fører til melkesyreproduksjon, og optimaliseres av tilstrekkelig vitamin- og mineralinntak (spesielt sink og magnesium, ZMA er et kjent tilskudd), nok søvn og et variert, godt lavkarbo-kosthold.
Da Sylvester Stallone for noen år tilbake ble stoppet i tollen i Australia med HGH (og Testosteron, om jeg husker rett) sa han rett ut til både tollere og presse "Jeg er gammel. Kroppen produserer nesten ikke disse hormonene mer, og jeg vil holde meg ung og sterk.". Og du må innrømme at sammenlignet med de fleste andre 64 år gamle menn ser det ikke akkurat ut som om han blir bundet til noen rullator med det første.

Sitat:
Stallone said there’s no magic potion to build the physique that has helped carry him to great wealth and fame. “If that were the case, everyone would be a superhuman being,” he said.
“You have to put in years and years and years of hard labor to stay in shape,” Stallone went on. “The most important thing about HGH — and I think more people should be aware of this — is it really takes off the wear and tear that your body takes. The power to recuperate is very, very limited. So all it does is expedite.”
|