Vis enkelt innlegg
Gammel 11-08-10, 20:01   #2
Vintergumman
Medlem

Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Spydeberg
Vintergumman er på en erverdig vei

Sv: Fersking i lavkarbolivet, litt å lære tenker jeg

Vel, det kommer jo an på hvor "ekstrem" du vil bli, ser du bare har satt lavkarbo i filosofien, så da vil du vel bare generelt ligge under 100g kh om dagen. Og i og med du ikke har alverdens å gå ned ville jeg ikke tro det er heeelt krise om du tok et kakestykke i en bursdag, eller falt for en sjokolade i butikken en stakket gang. Men selv da kan du jo prøve å gjøre lure valg, som å velge en mørk sjokoladetype og kanskje ta et mindre kakestykke enn du ville ha gjort ellers.
Det du antakeligvis kommer til å merke, dersom du er litt streng med degselv i starten og ikke tillater noe sjokolade/søtsaker (ei heller alle søtningserstatningene) er at behovet for lørdagskos med mat forsvinner. Hvorfor ikke heller kose seg med andre ting, en kinotur, en gåtur med familie, spillkveld? Lavkarbo fungerer ikke helt på samme måte som lavkalori, fordi du har ingen energimengde å "spare". Jeg pleier ofte å tenke at dersom jeg gafler i meg karbo en kveld, så vil alt fettet jeg har spist i løpet av dagen ha lettere for å bli lagret på kroppen, fordi karbohydratene er det kroppen forbrenner først.

Vintergumman er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse - trur eg Svar med sitat