Vis enkelt innlegg
Gammel 11-08-10, 11:51   #1589
tuddelu
Medlem

Medlem siden: Aug 2010
tuddelu er på en erverdig vei

Sv: FASE 1: Motivasjon, råd, hjelp og trøst

Opprinnelig lagt inn av Sola 55, her.

Hei tuddelu. Vi går vell alle i fella i løpet av dette vi står i ! Jeg tenker selv, her har jeg brukt lang tid på " å kle på meg" alle disse kiloene, og lagt til meg vaner som jeg ser er helt "på tryne" Det er godt å være disiplinert over lang tid for denne kostomleggingen. Begynner å nærme meg slutten av fase 2. Dvs dette må legen og være med å avgjøre. Går ned ca en kilo i uka, det er vel ikke værst. Appropo på bursdagen min laga jeg en grateng med brokoli og blomkål, med matfløte, krydder(muskatt er kjempegodt) stekte den i 30 min på 200 g. Meget velykka sprø og fin oppå, grønsakene akkurat fine i konsistensen, Veit jo ikke om matfløte var det riktige

OI! Den gratengen må jeg prøve Den høres veldig god ut .. må kanskje bytte ut matfløten med litt skummet melk siden jeg er i fase1

Som du sier har man brukt lang tid på vektoppgang, så det tar også litt tid før man mentalt er innstilt på omlegging og disiplin. Jeg har selv brukt vel ett år på å lese og forstå lavkarbo kosthold og faktisk ta et standpunkt på at jeg trenger denne omleggingen for å få det bedre med meg selv og helsen min.

En kilo i uken er veldig bra!! Det er så motiverende når man ser vekten endrer seg uke for uke
Legen ønsket å ha meg i fase1 i 3 uker, men nå vurderer jeg å høre om 4 uker er greit. Har legetime fire dager etter jeg i utgangspunktet er ferdig i fase1, så jeg fortsetter fase1 til jeg har vært til legen hvertfall ..
Var på vekten idag, og min utskeielse mandag har ikke gjort skade på vektnedgangen hvertfall 300 gram ned på to dager *puh*

tuddelu er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Lindberg Svar med sitat