Vis enkelt innlegg
Gammel 10-08-10, 22:42   #1586
grotingeling
Seniormedlem

grotingeling sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Askøy
Alder: 53
grotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt av

Sv: FASE 1: Motivasjon, råd, hjelp og trøst

Opprinnelig lagt inn av tuddelu, her.

Du har helt rett i det, kan ikke gjøre om det som allerede har skjedd Godt jeg ikke er alene om å gå i "fella". Tenker jo at jeg er så svak som ikke klarte å motstå, det får bli med som en del av kostholdsomleggingen! Nå er det prøvd og er ikke lysten på det igjen!

Hvordan går det på ketolyse? Ser du har gått over til ketogen mat etter ed

Har ikke vært så flink til å følge ketolyse i sommer, men har vel holdt meg til mer generell lavkarbo (under 100g karber/dag).
Vekta har vært rimelig stabil siden jeg sluttet med ED månedsskifte mai/juni , så jeg vet at vedlikehold vil være no problem når jeg er ferdig krympet.

Brukte de første 2-3 ukene i juni til å venne meg til og kunne spise relativt mye fett, og leste en hel masse!
Ketolyse er veldig forskjellig fra ED, kanskje mest fordi en må være oppmerksom på hva en spiser men også fordi mengden fett er så "vanvittig" mye større
ED er jo et ferdig-pakke-opplegg, og det fungerte helt fin for meg

Nå etter ferien har jeg sakte bevegd meg i retning ketolyse, og testet mange herlige oppskrifter som jeg nå har i en notatbok på kjøkkenbenken.
Er nå på uke 1 med skikkelig ketolyse, så jeg er spent på hvordan vekta ser ut på mandag (veiedag).
Håper på - 3kg innen 1. september (har jo ingen vann-vekt som skal bort....), for da er det ny kontroll på Fedon-klinikken i Bergen.

grotingeling er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intermittent Fasting/LCHF Svar med sitat