Vis enkelt innlegg
Gammel 10-08-10, 21:32   #1583
tuddelu
Medlem

Medlem siden: Aug 2010
tuddelu er på en erverdig vei

Sv: FASE 1: Motivasjon, råd, hjelp og trøst

Opprinnelig lagt inn av Popp, her.

Ja ikke sant. Det er viktig å kunne nyte og sette pris på de små og enkle gledene.
Den blomkålstuingen (potetmos) må jeg se å få laget en dag, har så lyst til å smake den.

PS! Det med å være redd for å gå ut av ketose er det jeg sier til meg selv, før jeg blir fristet til å spise ting som ikke er ihht dietten. Jeg vil ikke bruke lenger tid enn nødvendig og jeg har kommet frem til at utskeielsene ikke er verdt 3 dagers arbeid for å komme inn i ketosen igjen. Kanskje en slik tankegang kan hjelpe deg neste gang du fristes

Kan virkelig anbefale blomkålstuingen, den er skikkelig god! Jeg lagde den av 1 hel blomkål og 1 hel brokkoli og litt purre, spiste halvparten idag, så da har jeg ferdig laget stuing til middag imorgen også

Takk for tankegang tips
Jeg har et problem når det kommer til mat og stress / situasjoner som blir "uoverkommelig". Har brukt mat som trøst når de har oppstått og igår føltes det "riktig" å trøste meg med mat.
Akkurat der og da i øyeblikket tenker jeg ikke på vekten eller at det får noen konsekvens. Men det blir jo konsekvenser; vektøkning med tiden, det har jeg sett de siste årene. Så nå er jeg veldig klar for å endre dette! Jeg snubla igår, men er tilbake på riktig spor igjen idag

tuddelu er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Lindberg Svar med sitat