Vis enkelt innlegg
Gammel 10-08-10, 11:06   #108
grotingeling
Seniormedlem

grotingeling sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Askøy
Alder: 53
grotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt av

Sv: Augustskravletråd for 30+

Opprinnelig lagt inn av christine76, her.

Da er Eurodiet også dyrt ja, men som du sier så er det verd det.

Blir vel ikke noe skattefradrag på meg da, siden jeg ikke slanker meg innenfor offentlig helsevesen. Synd..

Jeg har også fulgt Eurodietten, men gjennom en privatklinikk i Bergen, og fått fradrag på skatten.
Det jeg gjorde var å føre opp summen av alle utgiftene til ED-produkter og legetimer under pkt 3.5.4 - Særfradrag for store sykdomsutgifter, og da selvsagt lagt ved legeattest som bekrefter at jeg har diabetes2.
Kravet er at en har en sykdom eller svakhet som varer i mer enn 2 år, at utgiftene er merutgifter i forhold til friske(????!!!!), at de overstiger (for 2009) 9180,-, at de kan dokumenteres/sansynliggjøres på forespørsel og at du har legeattest. Hvis sykdommen er kronisk trenger en ikke sende inn legeattest hvert år.
Send ikke inn kvitteringene, men sett opp en oversikt med de ulike typer utgifter hvor totalsummene står.
Kvitteringene må oppbevares i 10 år (mener jeg), i tilfelle du får krav om ettersyn.

grotingeling er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intermittent Fasting/LCHF Svar med sitat