Vis enkelt innlegg
Gammel 09-08-10, 13:58   #101
grotingeling
Seniormedlem

grotingeling sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Askøy
Alder: 53
grotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt av

Sv: Belønninger som motivasjon?

For meg har det alltid vært sånn at reelt behov må dekkes før jeg kan unne meg noe jeg har lyst på.
Nå har jeg blitt flinkere, men det tar tid å komme over den sperren/tanken at "dette trenger jeg jo strengt talt ikke"
Men da jeg i fjor skulle starte på med eurodietten (igjen), viste jeg at det kom til å komme en del motgang i form av lav motivasjon, sykdom, stilstand osv.

Løsningen ble og er fortsatt; belønning for daglige delmål og stooor belønning for definerte delmål i MUP'en min.
Belønning for daglige delmål:
- Spise riktig = 10 kr på sparegrisen
- Trening gjennomført = 10 kr på sparegrisen

Belønning for definerte delmål:
Dette varierer i forhold til hva jeg har lyst på fra gang til gang, men inneholder alltid de pengene som er på sparegrisen siden forrige delmål.

Så langt har jeg nådd 3 av mine delmål, og har bl.a. reist på helgetur til Aberdeen som belønning.

I sommer har jeg hatt en umotivert pause, men nå er jeg i full gang igjen

grotingeling er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intermittent Fasting/LCHF Svar med sitat