|
Sv: Noen lavkarboklinikker/leger i Oslo som anbefales?
Opprinnelig lagt inn av Augustina, her.
Jeg er på jakt etter å få et mer skreddersydd kostholdsplan for mitt behov. Etter å ha lest mye på forumet har jeg i grunnen kommet frem til den enkle konklusjonen: vi er forskjellig. Og alle må finne sin vei i forhold til sin kropp.
Jeg har stor tro på et karboredusert kosthold, men hvor karboredusert som er ideelt for meg er det O'Store Spørsmålet. Det er derfor jeg ønsker å oppsøke mer profesjonell hjelp. Og før jeg går til det skrittet (og bruker en del penger) vil jeg gjerne høre om deres erfaring. Er det verdt pengene? Hvor bør jeg gå?
Jeg har lurt på å bestille en kontulasjon hos Karin Hvoslef (damen bak "jentemat" og naeringsnett.no), så det er mer OE-kosthold, hvis jeg ikke tar feil. Hun tester jo også for intoleranser og timen varer i 1,5-2 timer, for den nette sum av 1200.
Er det andre leger/klinikker som tilbyr noe ala det samme? Det viktigste for meg er altså å få en fullgod gjennomgang av mitt nåværende kosthold i forhold til hva som er best for meg. Og så kunne leve slik resten av livet 
Åhh, håper virkelig noen kan hjelpe med her. 
Jeg har vært hos både Fedonklinikken og Karin. De har hatt hver sin funksjon for meg. Hos Fedonklinikken har de kunne følge meg opp medisink med blodprøver. Dette var fint for meg i starten. Etter en stund stangnerte vekten totalt og da synes jeg ikke jeg fikk så mange gode råd hos Fedonklinikken. Bestilte derfor en time hos Karin og fikk der god hjelp for å få skreddersydd et opplegg for meg som ser ut til å fungere . Ellers har du også Jens Veiersted, han er ernæringsterepeut og har blant annet skrevet forordet til boken Bedre uten brød. Var hos han for flere år siden, jeg synes han også er veldig flink.
Lykke til!!

Blitt ketolikk
|