Vis enkelt innlegg
Gammel 09-08-10, 09:53   #201
mallilen
Medlem

Medlem siden: Jul 2010
mallilen er ny på veien

Sv: Julistarternes tråd

Opprinnelig lagt inn av annex, her.

.
Kakao! YES! .(elsker kakao...)
Hvilken oppskrift har du funnet som er god? Har også søkt litt på forumet etter kakao(drikk).

Prøvde i dag å lage en kakao omtrent som i gamle dager:

Vispe ut kakaopulver i vann, ha i bittelitt salt, og litt flytende natreen (jeg trenger ikke så mye søtning i kakao)
Så tilsatte jeg fløte i stedet for tradisjonelt melk (brukte mer vann enn vanlig, og fløte til det smaker bra)
Helt konge med litt vispet krem på toppen (stavmikseren visper krem på under ett minutt)
Har ekte vaniljestang hjemme, kunne hatt i litt av den, men det var nydelig som det var. Kandeldryss kan også vurderes...

God sovedrikk! Dette er hygge og sovemedisin for meg!

Har dere forslag til andre varianter av kakao(drikk), med eller uten en knert i, nå som høsten kommer?

Jeg lager "turkakao" jeg, sånn som pappa gjorde da jeg var liten og var tom for melk.. Den besto av 3 ts sukker, en god teskje kakao og varmt vann.

Nå har jeg byttet ut sukkeret med søtning (gjort i maaange år), og har oppi fløte. Så føler jeg at jeg sparer litt karbs der også

Opprinnelig lagt inn av annex, her.

Hva spiser du av fettkilder?

Prøvd avocaco m reker seterrømme sitron? Guacamole? Cocosa i kaffe/te?

Det fins så mange varianter for "skjult fett", man trenger ikke sitte å tygge fettranden på nakkekoteletter.
Legg ut en utfordring her, så skal du nok se at folk kommer med ideer!
.

Her går det i creme fraiche, majones, fløte, ost og smør.
Av kjøtt må jeg ærlig innrømme at jeg ikke synes noe om kjøtt med fettrand, så det blir helst oppmalt kjøtt. Og kassler(hamburgerrygg). Unntaket er bacon, men selv om det sprøstekes får jeg en sånn uggen følelse av å spise
Guacamole er så å si daglig tilbehør.

Magen virker som om den har mest lyst til å vrenge seg, og jeg får enten en kvalmefølelse eller halsebrann etter å ha spist noe fett.

mallilen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat