Vis enkelt innlegg
Gammel 06-08-10, 09:10   #1573
Popp
Seniormedlem

Popp sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Akershus
Alder: 54
Popp er en juvelPopp er en juvelPopp er en juvel

Sv: FASE 1: Motivasjon, råd, hjelp og trøst

Opprinnelig lagt inn av tuddelu, her.

Ketose ja, tok kanskje litt lenger tid enn tre dager å komme i det. Men .. er det vanlig å kjenne sult etter fire timer når man er i ketose? Hvis jeg er i aktivitet, så merker jeg sulten kommer når det nærmer seg neste måltid .. er dette vanlig?
Vekten har også stått stille de siste dagene .. (har veiedag mandag, men må sniktitte litt gjennom uken for å holde motivasjonen ) .. er redd jeg er ute av ketose! Leser at det for enkelte her har stoppet opp med vektnedgang i perioder. Håper det kun er det!! Noen innspill?

Vanlig er at det tar 3-4dager før man kommer i ketose. Sult etter 4 timer er normalt og det er anbefalt at man spiser hver 3dje time og ikke lar det gå mer enn 4 timer. Jeg har 5 måltider i løpet av en dag så det er ofte at jeg glemmer et måltid, ikke bra. Når kroppen er i fysisk aktivitet så bruker du mer energi og det merker kroppen. Det er anbefalt å ikke trene hardt i de to første fasene pga du ikke spiser så mye mat som tilfører energi.

Når det gjelder veiing hver dag så regner jeg med at det er som det vanligvis er, kroppen er full av hormoner, vann etc. som påvirker vekten. Selv veide jeg meg bare en gang i mnd de 4 første mnd. Deretter har jeg veid meg hver uke. Nå er jeg selvfølgelig veldig spent på vekten men jeg ønsker ikke å stresse med det så jeg må si til meg selv at jeg ikke skal fristes til å gå på vekten. Tøff jobb! Du kan se litt i journalen min når det gjelder nedgang i de forskjellige fasene mine.

Journalen
Popp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiett Svar med sitat