Vis enkelt innlegg
Gammel 05-08-10, 23:17   #8
pityriasis
Juniormedlem

Medlem siden: Aug 2010
pityriasis er på en erverdig vei

Sv: Hårtap og uren hud

Opprinnelig lagt inn av Iselilja, her.

Jeg har "alltid" vært plaget med dette, men i det siste har det blitt ille. I hvertfall hårtapet - huden har vel forsåvidt alltid være relativt ille, med unntak av da jeg gikk på Diane ppiller. Jeg synes jeg har fått merkbart tynnere/mindre hår, noe som er ganske trist siden jeg tidligere har hatt veldig tykt, flott hår.

Jeg var hos legen for å få undersøkt om noe var i veien, men blodprøvene ga ingen svar på hva det kunne være (annet enn høye kolesterolverdier, noe legen mente kunne være relevant i forhold til hudproblemene, men som jeg er litt skeptisk til).
Jeg vet ikke om hårtapet og hudproblemene henger sammen, men lurte på om noen her inne kanskje hadde noen tanker om hva disse problemene kan skyldes (mens jeg venter på time hos hudlege)?

Min første tanke er PCOS.

Er du utredet mtp dette? Det innebærer kjønnshormonprøver (testosteron, SHBG, østrogen, prolaktin ++) samt en GU med ultralyd av eggstokkene. Hvis ikke dette er gjort kan du jo tipse legen din om det... Regner i grunn med at du er utredet for dette, men siden det ikke var nevnt nevner jeg det!