Syns ikke det er så rart jeg, at de som har prøvd *tren mer spis mindre* i lang tid uten å merke annet enn at man blir mer sliten og mer sulten, blir oppgitt når de ser en artikkel der en 12-åring blir presset igjennom den samme løypa. Når man i tillegg opplever at alt løsner ved forholdsvis enkel omlegging av kostholdet, uten at man trener mer eller spiser mindre er det ikke så vanskelig å forstå at man ønsker at 12-åringen skal få den muligheten/kunnskapen som man selv ikke fikk. De fleste jeg har pratet med har møtt på disse legene som *kan alt* i helsevesenet, jeg personlig har møtt også annet helsepersonell som kan gjerne mer enn legene... Og da blir man litt opprørt når man møter på uttalelser som man opplever ligger i samme kategori, nemlig helt feil konklusjoner (subjektivt sett) uttalt som en universell sannhet. Man skal ha litt ryggrad og være relativt frisk for å være syk har jeg funnet ut. Når det gjelder trening så er det sikkert *enkelte* - eller kanskje ganske mange - som er som meg som rett og slett ikke orker å trene/mosjonere på et høykarbokosthold, men som faktisk får energi til å trene/mosjonere når man starter på lavkarbo. Eller hva med de som faktisk ikke KAN trene aktivt? Det er sikkert mange veier til Rom, men det er da en grunn til at vi alle er her - nemlig at *tren mer spis mindre* ikke har virket etter hensikten for mange av oss og vi leter etter eller har funnet en litt annen vei dit. Ellers syns jeg dette var interessant vedr kosthold og trening: http://www.nutritionandmetabolism.com/content/7/1/17 Og det er da vel lov til å bli engasjert OG vise det? Eller skal dette være et forum hvor man veier sine ord nøye før man poster og for enhver pris skal unngå å skrive noe som kan oppfattes som støtende for noen? Jeg personlig er ikke på et lavkarboforum for å lese om hvor fortreffelig Grethe Roede sin diett er eller at jeg ikke kan gå ned en kilo uten å trene så svetten siler... At noen kan bli litt religiøs i sin overbevisning om at lavkarbo er den ultimate veien kan jeg i grunnen leve helt fint med. Det har jeg full forståelse for når man plutselig finner noe som VIRKER når man har vært plaget i flere år. Og smil litt da dere!!