Vis enkelt innlegg
Gammel 03-08-10, 19:08   #24
Carisma
Seniormedlem

Carisma sin avatar

Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 49
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Oææ, veggis på besøk også nå

Opprinnelig lagt inn av Serenio, her.

Hele konseptet med misjonering har jeg lite sans for. Man skal i utgangspunktet respektere andres valg, være seg religion, mat, livsstil, seksuelle referanser etc. Det er ikke alltid man har "hele bildet" i alle situasjoner. Men kommer temaet naturlig opp og noen spør hva jeg mener, DA forteller jeg. Ikke misjonerer, bare forteller det jeg vet, også om det jeg ikke vet. Jeg kommer aldri til å si "du burde gjøre sånn og sånn - fordi..." med mindre et direkte spørsmål lød "Hva skal jeg gjøre?"

Jeg er faktisk i et lite dilemma akkurat der selv. Ei jeg kjenner har vært veldig sjuk siden hun fikk barn, og etter mange måneder fått konstatert lavt stoffskifte, glutenintoleranse og melkeallergi. Hun er i tillegg vegetarianer (og har vært det så lenge at hun ikke lenger tåler kjøtt, det kommer bare opp igjen og kroppen klarer ikke prosesere det. Heldigvis spiser hun fisk og egg.), så hun ble veldig motløs da hun fikk "dommen". Jeg har lyst til å fortelle henne at det ikke trenger å være så ille, at hun burde sjekke ut lavkarbokost, men hun er fortsatt litt i sjokk tror jeg.... Og sist jeg snakket med henne var det endel familie osv tilstede, så det ble feil å dra opp (selv når hun satt med sine soyamuffins uten melk og gluten og så på oss andre spise bær med fløte Jeg får pønske ut en god vinkling til en bedre anledning tror jeg... Vet hun har blitt anbefalt supersunn familie-boka av noen andre, så hun har kanskje luktet på det allerede.