Vis enkelt innlegg
Gammel 03-08-10, 16:41   #23
Sesti
Medlem

Sesti sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Alder: 37
Sesti har en fantastisk aura rundt segSesti har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hva gjør man når man er på besøk hos folk?

Plastbox: Hehe, du har tydeligvis ikke møtt min bestemor :P
Liten digresjon her, men uansett: Vi har en årlig sammenkomst om sommeren i forbindelse med at onkel m/fam kommer nordover. Bestemor, som har diabetes 2, vet alt om at jeg kjører lavkarbo. Så jeg fant ut at jeg skulle snakke med henne i god tid om denne sammenkomsten, slik at det ordna seg matmessig for alle. Vi ble enige om at jeg skulle lage en ostekake (Gerds, alle kan spise den), og maten ble koldtbord. Det var jo greit det, alle var fornøyde. Men så plutselig endra hun datoen, og jeg fikk vite om selskapet kvelden før. Med dagvakt dagen etter og ingen butikker i umiddelbar nærhet, så det dermed mørkt ut for kaka. Jeg gikk og snakka med henne samme kveld, for å høre om hun hadde endra matplanene. Jeg spurte pent om hva som skulle serveres dagen etter. " Jeg veit ikke hva du kan spise, så det kan jeg ikke svare på", var svaret jeg fikk. Jeg spurte atter en gang pent, om hun ikke bare kunne si hva hun skulle lage, så kunne jeg vite om jeg trengte å ta med noe ekstra eller noe. Samme svar.

Hun er fullstendig klar over hva jeg kan spise, en av onklene mine og hans familie har kjørt lavkarbo i flere år, og da er alt greit. Men ikke når det gjelder meg.
I selskapet var hovedretten lasagne, potetsalat, vanlig salat og litt salt skinke. Så middagen min besto av salt skinke (veldig salt, sånn spekematopplegg) og salat (isberg, agurk, tomat og kiwi). Ganske tørt og kjedelig i grunn, og ikke noe fett såklart. Etterpå var det flere kaker og fromasjer (som jeg eeelsker), men det kunne jeg jo ikke spise. Så jeg spiste noen jordbær, men hun hadde jo masse sukker i kremen, så det ble ikke så mye av det heller. Hurra for det.

Så ikke alle bestemødre er like hyggelige bestandig

Men jeg håper at TS sine besøk går bedre

Sesti er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert 17.01.11, nå lindberg-ish Svar med sitat