Vis enkelt innlegg
Gammel 02-08-10, 23:49   #23
Serenio
Medlem

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Oslo
Serenio er på en erverdig vei

Sv: Oææ, veggis på besøk også nå

Hele konseptet med misjonering har jeg lite sans for. Man skal i utgangspunktet respektere andres valg, være seg religion, mat, livsstil, seksuelle referanser etc. Det er ikke alltid man har "hele bildet" i alle situasjoner. Men kommer temaet naturlig opp og noen spør hva jeg mener, DA forteller jeg. Ikke misjonerer, bare forteller det jeg vet, også om det jeg ikke vet. Jeg kommer aldri til å si "du burde gjøre sånn og sånn - fordi..." med mindre et direkte spørsmål lød "Hva skal jeg gjøre?"

Tenk om vi skulle lage kalas for lchf'ere, laktoseintolerante, vegenere, muslimer, jøder og diffuse allergikere. Uten respekt for hverandres valg ville dette blitt ugreit. Men med de rette menneskene - for en kul fest det kan bli!

I forhold til mine barn, som er 10 og 16 år, så spiser de LCHF-mat, men med grovt brød i matpakka, nudler når de bare MÅ ha det osv., men de vil helst ha fisk, kjøtt og grønnsaker - og lørdagsgodt selvsagt. Jeg makter ikke være ultrarestriktiv på deres vegne. De skal snart ut i verden på egen hånd og hjemmefra lærer de i det minste hva man kan få til av matmirakler av lite ingredienser. (men det blir vel 3 år på nudler med ketsjup i studietiden, tenker jeg...og så får de komme hjem til mamma og få skikkelig mat en gang i blant)

Serenio er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert (DS i 2003) men vil gjerne leve LCHF Svar med sitat