|
Sv: Hei - også ny!
Opprinnelig lagt inn av privi, her.
Hei og velkommen i klubben!
Jeg er også en fersking. Dette er min 7. dag på Lavkarbo. Og jeg må si jeg er utrolig fornøyd med denne kostomleggingen!
Jeg er også uten galleblære. Opererte i 2005. Dette kostholdet har ikke bydd på problemer i det hele tatt. Jeg var veldig spendt på det, siden jeg har vært livredd fet mat i årevis.
Lykke til videre 
Så bra å høre at du ikke har noen problemer uten galleblære. Jeg ble kvitt min i 2006 etter å ha fått gallesten i svangerskapet.
Jeg merker jo endel nå som jeg kutter karbo; svimmel, kvalm og eh... mye fett som kommer ut *sorry detaljer*.... noen som har tips? 
Dette er det jeg spiser så langt:
Frokost: 1-2 egg, 3 skiver bacon, 3 små skiver lavkarbobrød, agurk.
(I dag hadde jeg også et par ss cottage cheese med litt antioksidantpulver og cocosa over).
Lunch: Salat med tunfisk eller chevre, et egg, en skive fiberrik/rugsprø.
Middag: Kjøtt eller fisk med blomkål/brokkoli med fløte/creme fraiche og litt ost, salat, agurk/andre grønnsaker. Noen ganger litt kokt quinoa med grønnsaker og kapers.
Ellers: En liten bit 85% sjokolade eller noen bringebær.
Jeg drikker te, kaffe med fløte, vann, Farris. Tar kalsium/magnesium og D-vit.
Jeg har lyst på brød og søte ting og begynner allerede å bli lei av egg! Jeg har kjøpt litt sukrin som jeg planlegger å teste ut i desserter; jeg tåler ikke aspartam/maltiol, ol. så det blir spennende å se om jeg kan bruke litt sukrin! Det hadde isåfall vært topp.
Jeg har ennå ikke klart å kjøpe meg ting som seterrømme og baconcrisp... jeg er rett og slett så redd for fettet at jeg ikke tør å ta i de tingene.... det går vel over...