Opprinnelig lagt inn av manne, her. Jeg deler jordbær i fire og fryser de ned... flatpakket i pose... På den måten kan jeg bare knekke av etpar håndfuller bær når jeg føler for å lage syltetøy. Nylaget syltetøy gjennom hele året... Nam!
Opprinnelig lagt inn av manne, her.
Jeg deler jordbær i fire og fryser de ned... flatpakket i pose... På den måten kan jeg bare knekke av etpar håndfuller bær når jeg føler for å lage syltetøy. Nylaget syltetøy gjennom hele året... Nam!
Det var jo kjempelurt det og! ) Men! Nå har jeg laga syltetøy ja! Jeg hadde 4 kurver med jordbær. Renska to av de og moste med stavmikser, så det ble helt saus. SÅ tilsatte jeg en halv td jbkm. Lot det stå å godgjøre seg med jeg renska de to siste kurvene. De delte jeg bare opp i små biter, og tilsatte som de var, siden jeg synes det er godt med bær i syltetøyet! (les:kun i hjemmelaget!!) Brukte natreen som søtning, og mengde er jeg ikke sikker på...det avhenger jo veldig av bærene, og hvor søte de er, og de jeg hadde var store søte fine bær! Jeg stødder over ett tynt lag en fire, fem ganger, i den skåla jeg hadd syltetøyet i.... Det ble ikke så veldig mye å snakke om nei! Håper at gubben vil lage mandelvafler i kveld! Mmmm!