|
Sv: Kringle, "hvete"stang o.l
Opprinnelig lagt inn av grotingeling, her.
Laupe-rapport
Dette var bare SUKSESS!
Etter en heller dårlig dag med halsbetennelse og feber, kviknet jeg litt til nå i kveldingen.
Og siden jeg opprinnelig hadde planlagt baking, så fant jeg ut at det kunne jeg jo like greit bare gjøre
Lagde deigen som beskrevet, og tilsatte ca 1/2 pakke anisfrø.
Trillet ut til boller og la dem i hver sin muffinsform, noe som nok er unødvendig.
Lot de heve 30-40 minutter, og stekte dem på 200grader i ca 20 min
Veldig likt orginal framgangsmåte altså.
De hevet ikke så veldig mye, men litt - kan skyldes at jeg nå ser at jeg glemte å ha i bakepulver
De smaker 98% som vanlige lauper, og det som mangler er maltekstrakt
Maltekstrakt er jo ikke særlig lavkarbo-vennlig, så jeg må se om jeg kan finne et krydder som kan erstatte den.
Bortsett fra det - SUKSESS
Så æres den som æres skal - tusen hjertelig takk Lisbeth, denne oppskriften kommer nok til å bli brukt når behovet for hvetebakst oppstår.
Legger ved noen bilder av resultatet hvis noen er interessert.
Så bra at du fikk det til Jeg skal prøve å lage lauper en dag, jeg også 
Opprinnelig lagt inn av rariteten, her.
Ååå dette så jo bare helt nydelig ut!!
Tusen takk, Lisbeth for flotte oppskrifter!
Hvor lenge har du prøvd deg fram til disse oppskriftene eller har du funnet dem noen plass? (Er bare nysgjerrig)
Jeg brukte bare noen få dager (med flere forsøk daglig )..tok utgangspunkt i vanlig kringleoppskrift med hvetemel og en lavkarbo-bolleoppskrift jeg har laget tidligere 
Opprinnelig lagt inn av Karissima, her.
Gleder meg til å prøve denne når jeg er vel hjemme igjen
Håper den faller i smak 
I dag skal jeg prøve med å bytte ut noe av kokosmelet med finmalte mandler, og lage kanelboller 
|