Vis enkelt innlegg
Gammel 31-07-10, 23:46   #71
Sugarpill
Pauset

Sugarpill sin avatar

Medlem siden: May 2005
Hvor: Bergen
Alder: 42
Sugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastisk

Sv: Starte lavkarboprodukt-firma?

Opprinnelig lagt inn av Biggie Small, her.

Godt tenkt Ethereal, det skulle ikke forundre meg om en lavkarbobunn m. fyll ville inneholdt ~10% mindre kalorier pga. alt hvetemelet og sukkeret i vanlig bunn/fyll, tross at (sunt) fett er mer energirikt.

Da kunne man fått noe slikt med på menyen:

9. American Pizza m. biff (vanlig type)

10. "Den tynne linje" favoritt Pizza med 10% mindre kalorier og kun sunt fett"

eller lignende

Mvh
BiggieS

Fedon-pizzaen inneholdt forsvinnende lite kalorier i forhold til vanlig pizza, så det har du nok helt rett i- selv med litt fetere (og mer spennende) fyll enn skinke-skivpet som toppet Fedon-pizzaen ville nok totalsummen bli lavere enn i standard pizza.

Noe annet jeg savner er saus på glass- Indian Curry, Korma, Tikka Masala, pastasaus- alternativene fra f.eks Uncle Bens er fulle av sukker etc, karrisausen jeg elsker så høyt inneholder over 10 gram sukker pr. 100 gram! Jeg ønsker meg slike sauser selv om jeg ikke spiser ris- de er jo nydelige som tilbehør til kjøtt. Og lavkarbopasta er nå temmelig lett tilgjengelig og ikke så dyrt, og ingen tomatsaus jeg lager selv kan måle seg med Al Forno-sausen du får på glass.

På ønskelisten min står også tomatbønner med minimalt med karbo. Alt du får kjøpt inneholder minst 6 gram sukker pr.100 gram, og det er tilsatt sukker, ikke det naturlige fra tomatene. Bacon og egg er jo det sterotype lavkarbo-måltid, nettopp fordi det er så ekstremt populært- mange av oss som lever på et moderat lavkarbo-kosthold og kan tillate oss litt bønner savner nok tomatbønner til.

Enda flere savner nok makrell i tomat på boks som ikke inneholder masse sukker, dette er et produkt som vil nå alle målgrupper- både hardcore lchf, Fedonister, Grete Roede-tilhengere- siden, hvis du tar vekk sukkeret, du knapt får det sunnere enn makrell i tomat, kaloriinnholdet vil være lavere enn i den vanlige variante, og selv ikke de som er ekstremt skeptiske til fett har noe i mot det supersunne fettet fra fet fisk.

Ang. lavkarbo-is, som flere har nevnt, tror jeg ikke det er noe å satse på, da Diplom-is fører en isvariant (Lettis, fås både med sjokoladesmak og klassisk vaniljesmak) uten tilsatt sukker og relativt lavt fettinnhold, som er supergod. Skal godt gjøres å konkurrere med den.

Sugarpill er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat ikke-fanatisk lavkarbo med masse grønnsaker og trening Svar med sitat