Vis enkelt innlegg
Gammel 31-07-10, 23:30   #4
Sungrazer
Medlem

Medlem siden: Oct 2009
Sungrazer er ny på veien

Sv: Lavkarbokosthold og ønsket redusert fettprosent

Merkelig, nå funker ikke linken på maggie wang siden for meg heller. :/ Det var et excel ark hvor man kunne leke med sammensetningen av fett/protein/karbohydrater.

Syns ikke du bør legge deg noe under basalbehovet ditt, hvis du allikevel er aktiv igjennom dagen. Det vil antakelig ikke fungere over tid, og du vil sprekke. Det enkelste å kutte i for å komme ned i kalorier er fettet som du sier. Uansett må du forsøke å opprettholde (og antakelig øke) muskelmassen din. Dvs. spise mye magert kjøtt som kylling og mager fisk og heller satse på å få fett fra kilder som egg, magrere rødt kjøtt og avocado f.eks.

Noe mange benytter seg av over tilfeldig faste (IF). Dvs. hopper over måltider og konsentrerer matinntaket til noen få timer i løpet av døgnet. Noen faster så lenge som 20 timer, andre 16.

Jeg har hatt veldig god erfaring med IF, og trening mens jeg er i en fastende status.

Noe annet som er viktig er å unngå stress, ikke bare at man har det travelt, men i form av lite søvn, mye trening og ellers ikke få ro. Restituer deg mellom treningene, og ikke overdriv.

Sungrazer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: n/a Svar med sitat