|
Sv: Starte lavkarboprodukt-firma?
Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.
Og da blir 250 kr fra hver av oss på nettet her for lite. Det bør være as, men jeg vet ikke hva aksjekapitalen har som minimum nå. Det var 50 000 kr for en tid tilbake. Og hvem skal lage maten? Og blir den landsomspennende? Gidder ikke betale jeg hvis jeg ikke kan kjøpe og hvis jeg ikke får lønn for innsatsen. Synes egentlig forslaget var bra, men meget lite gjennomtenkt.
Hei Kanutten.
Tanken er å få med et lag med entusiamse og breddekompetanse til å bli "fan" av firmaet, ikke nødvendigvis fulllfinansiere det, men "eie litt og heie litt" kan man si Det er fritt om man bare vil være passiv aksjeeier eller mer aktivt med.
Et AS er i utgangspunktet 100.000 for oppstart. 250kr fra 700 personer er 175.000 kroner så det er ikke umulig hvis man trengte det, men som sagt man starter ikke dette uten å ha en basis og finansiell sunnhet.
Det er lenge igjen før noe kan presenteres, for ikke å snakke om produkter som skal utvikles. En driftig dame (chocoperfection.com) brukte 18 måneder på å teste seg frem til et sjokoladeprodukt som nå blir anbefalt av de store lowcarb-bloggene som det beste så langt.
Slike detaljer kan hjelpe i utviklingen av "våre" produkter, der kanskje det ultimate målet er å se de mest kritiske av de kritiske til mat: dvs. Barn! og tynne matelskere oftere foretrekke redusert-karbo type matprodukter istedetfor sukkerblandede næringsfattige "first price" type produkter.
Mvh
BiggieS
|