Vis enkelt innlegg
Gammel 31-07-10, 14:59   #16
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 46
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Hvorfor karbohydrater i det hele tatt?

Opprinnelig lagt inn av herregud, her.

Ja, det var meg Jeg har prøvd å spise 0 karbo i ca 2 uker nå, og samtidig begynt å spise få, men veldig store måltider istedet for mange små.. De siste dagene har det kun blitt ett måltid pr dag.. Da spiser jeg ca 1/2 kg entrecote med masse smeltet smør over. Sultfølelsen og tankene på mat har endret seg mye bare på 2 uker. Og jeg har fått merkbart flatere mage og mistet noen extra kilo.

Så så langt har det virket kun positivt, men 2 uker er jo ikke mye da... Men jeg kommer til å skrive mer om ev positive og negative effekter av dette kostholdet når jeg får litt mer erfaring med det.

Jeg spiser ganske så likt som deg. Grønnsaker kanskje tilsvarende 5-10 gr kh om dagen, om i det hele tatt. Det er også fiber i kjøtt, så magen funker fint som snus! Med det sagt, så er det sånn JEG trives. Kroppen har det like godt med lite som mye grønnsaker, og på vektnedgangen min har det lite å si. Faktisk er jeg litt lei av å tilberede mat, samt at økonomien ikke er på topp, så det passer meg på flere måter ypperlig å leve mer vLCHF enn gjennomsnittet. Men liker du grønnsaker, så kjør på! 15-20 gram om dagen fra kilder med lite karbohydrater utgjør VELDIG mye, altså

Ellers stiller jeg meg bak det at ikke alle kropper er like. Eller, de er jo like i utgangspunktet, men man har gjerne forskjellige forutsetninger grunnet helsetilstander og what not. Og så handler det selvfølgelig om preferanser. Man må finne et kosthold man kan trives med over tid, for det er jo snakk om livsstilsomlegging, og ikke bare en isolert slankekur .

Siste rest, nytt forsøk:

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat