Vis enkelt innlegg
Gammel 31-07-10, 00:06   #151
steen
Nytt Medlem

Medlem siden: Jul 2010
steen er på en erverdig vei

Sv: Julistarternes tråd

Takk for svar. Skal prøve å få dytta inn enda mer fett, selvom det går liksom helt imot det faktum jeg har blitt opplært hele livet :-) Hvis det i en oppskrift har stått rømme, har jeg brukt lett creme freich, har det stått fløte har jeg brukt lettmelk osv. Og gulrøtter og mais er sunt :-) Men har fått så gode resultater på dette nå at jeg ønsker å kjøre dette fullt ut.
Er farse kjøtt greit eller? mener jeg har hørt det er kun fileter som er greit å bruke.
Jeg er veldig greit i sterk mat, gjerne mexicansk, kan man f.eks. steke kjøttdeig (kyllingkjøttdeig, svinekjøtt deig, karbonade deig eller kjøttdeig?) hatt i litt taco krydder og hatt dette på en salat, med ost på?

Det som er utrolig godt nå er at søtsuget er fullstendig borte, så mye sjokolade og søtsaker jeg har spist de siste årene (når går jeg mot en hel juli uten is, utenkelig for noen måneder siden) og at savnet etter bødskiva og pastaeen er borte, har spist mye av den sorten før :-)

Jeg har to barn (sønn på fem og datter på åtte) og en samboer. Nå på sommeren har det gått veldig bra, for ungene er så mye ute og maten blir fort grilling eller ungene spiser borte hos venner, men jeg begynner å grue meg litt til høsten, da det blir mere innekvelder med kos og film med noe godt. Fins det noen måte å klare å lage en levkarbo pizza eller annet som man kaller typiske lørdags kos som er lavkarbo?
Sønnen min har også fått konstatert Cøliaki, så han tåler ikke gluten som finnes i bl.a. mel. Noen sier at glutenfritt mel har mindre karbohydrater, men etter å ha lest nærings innholdet på de produktene vi har her, vil jeg ikke si det. Kanskje det finnes noen glutenfrie produkter som har mindre karbo, noen som vet? Hadde vært fint om jeg kunne spist det samme som han, men tror ikke det ser slik ut.

Har forøvrig hørt at det fins lite lavkarbo øl i kreta, men noen sier at da er Corona ett godt alternativ, dette brukes blant annet av folk med cøliaki, noen som erfaringer med Corona?

Takk igjen for tips, beklager hvis jeg spør om noen som jeg kunne ha søkt meg frem til her på forumet, fikk ikke helt dreisen på den søkesiden :-)

steen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat