Vis enkelt innlegg
Gammel 30-07-10, 23:30   #39
grotingeling
Seniormedlem

grotingeling sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Askøy
Alder: 53
grotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt av

Sv: Kringle, "hvete"stang o.l

Laupe-rapport
Dette var bare SUKSESS!
Etter en heller dårlig dag med halsbetennelse og feber, kviknet jeg litt til nå i kveldingen.
Og siden jeg opprinnelig hadde planlagt baking, så fant jeg ut at det kunne jeg jo like greit bare gjøre
Lagde deigen som beskrevet, og tilsatte ca 1/2 pakke anisfrø.
Trillet ut til boller og la dem i hver sin muffinsform, noe som nok er unødvendig.
Lot de heve 30-40 minutter, og stekte dem på 200grader i ca 20 min
Veldig likt orginal framgangsmåte altså.
De hevet ikke så veldig mye, men litt - kan skyldes at jeg nå ser at jeg glemte å ha i bakepulver
De smaker 98% som vanlige lauper, og det som mangler er maltekstrakt
Maltekstrakt er jo ikke særlig lavkarbo-vennlig, så jeg må se om jeg kan finne et krydder som kan erstatte den.
Bortsett fra det - SUKSESS

Så æres den som æres skal - tusen hjertelig takk Lisbeth, denne oppskriften kommer nok til å bli brukt når behovet for hvetebakst oppstår.

Legger ved noen bilder av resultatet hvis noen er interessert.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg Lauper1.JPG (81,4 KB, 22 visninger)
Filtype: jpg Lauper2.JPG (91,2 KB, 20 visninger)

grotingeling er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intermittent Fasting/LCHF Svar med sitat