Vis enkelt innlegg
Gammel 30-07-10, 17:03   #31
lise85
Ubekreftet Medlem

Medlem siden: Jun 2009
Hvor: valdres
lise85 er på en erverdig vei

Sv: Lavkarbo og utskeielser

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Vi er ikke alle like tøffe i alle situasjoner! Det er faktisk ikke bare å takke nei bestandig!

Når en av mine brukere for første gang i sitt liv har laget sin egen bursdagskake, han ble 27 år gammel, så vet jeg at hele dagen hans hadde blitt ødelagt om jeg hadde sagt nei takk!
Løsningen ble å ta i mot et stykke, smake på en bitteliten bit, rose kaken opp i skyene, si jeg var mett etter lunsjen og ta med resten hjem( til min datter)

Som regel har jeg ingen problemer med å takke nei, men det er ikke alltid barebare.....

Nei, jeg syns heller ikke at det er bare bare hele tiden å takke nei... Folk er forskjellige og noen er tøffere enn andre.. Og det er forskjell på hva slags anledning det er og hva slags forhold man har til folk.. Hadde det vært servert kake på jobben, hadde jeg klart å la være.. Men i familiebursdag (spesielt barnebursdag) syns jeg det blir verre.. Kan ha noe med at ting er litt komplisert i min familie(uten at jeg vil gå nærmere inn på det..). Og jeg har også liten famile, så er snakk om 2 barnebursdager i året pluss 4-5 voksenbursdager(inkl. min egen, da kan jeg jo selv velge innhold og ha mer lavkarbo!) Er nok også som noen sier vanskeligst i begynnelsen, håper hvertall det blir lettere etterhvert.. Mulig jeg tar helt feil, men er det ikke en stor forskjell om man skeier ut en gang hver uke, enn om det blir kanskje 2-5 ganger i året??? altså veldig sjelden. Blir den barnebursdagen nå på mandag og en på onsdag. Så er det ingenting før november...

lise85 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South Beach Svar med sitat