|
Sv: Lavkarbo og utskeielser
Tusen takk for hyggelige tilbakemeldinger på mitt forrige innlegg i denne tråden .
Leser denne tråden med stor interesse. For meg ville det vært et stort problem dersom jeg skulle tatt litt kake hver gang jeg ble tilbudt dette. La meg illustrere:
Vi har 9 barnebursdager i familien i året
12 voksen bursdager
samt bursdager til venner og deres barn
det er barndåper
bryllup
jul
påske osv
på min jobb ble jeg tilbudt is og/eller kake 4 ganger i løpet av 1 UKE!!
For de som har barn, kommer det jo skoleavslutninger, korpsavslutninger osv i tillegg.
Skulle jeg ha tatt en liten bit kake ved alle disse anledningene, ja da ville JEG hatt et problem.
Mine omgivelser har skjønt at jeg ikke tåler sukker og andre karbohydrater, ingen som rynker på nesa av det. Ingen barn blir fornærmet. Jeg har kort og greit informert om at jeg av helsemessige årsaker ikke lenger kan spise hva som helst. De som har lurt på noe utover dette, har fått svar. Nå er familie og venner vant til at jeg spiser medbrakt eller hopper over. For meg er dette ikke noe problem, problemet ville vært dersom jeg skulle vært "snill" hver gang jeg ble tilbudt søtsaker.
Synes Skaldemann sier det så godt
"du kan gjøre så mange unntak og utskeielser du bare vil, så lenge de er på vegne av din svigermor. Server henne kaker og sjokolade, og spis selv det som er best for deg"
Skjønner godt at det kan være vanskelig når man er ny i gamet, hadde masse tanker rundt dette selv. Det viste seg å løse seg forbausende lett, folk aksepterer når det argumenteres med at det er helsemessige årsaker til at man ikke kan spise hva som helst.

Blitt ketolikk
|