Vis enkelt innlegg
Gammel 30-07-10, 10:48   #27
Gracella
Seniormedlem

Gracella sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Lavkarbo og utskeielser

Opprinnelig lagt inn av tora trollmor, her.

Det er frekt å ikke respektere andres valg av diett eller andres valg om hva de vil spise!! Ville du ha presset en hjemmelaget nøttekake i en nøtteallergiker?? eller blitt fornærmet hvis vedkommende ikke ville spise nøttekaken din??)
Tror ikke jeg var frekk i det jeg skrev, å angående allergi så tror jeg jeg vet det meste som er å finne, har selv så mye alergi i familien at dette er ikke noe problem, men jeg mener at i dag måtte jeg bare smake på den ene kaka som ble servert. Å DET GJORDE JEG SÅ DET SÅ.
vis et lite stykke kake skal være nok til ingen nedgang på onsdag så vet ikke jeg.
Men jeg er så sikker på meg selv at jeg vet at jeg ikke kommer til å spise kake på mange måneder no. Vis lavkarbo ikke fungerer på meg er det nok heller potetgull og noe som er salt som får meg til å sprekke. Men det skal jeg ikke denne gangen. Vis jeg sprekker så håper jeg at noen her kjarer å hjelpe meg oppover igjen.

Nei, det var ikke til deg (eller noen andre her inne)
Det jeg sier, er at det er uhøflig å presse maten sin i andre mennesker. Særlig hvis de ikke ønsker å spise den av ulike grunner.

Jeg tror da heller ikke at hvis man ikke gjør noe nummer ut av at man ikke har tenkt til å spise en kake, så er det da ingen som legger merke til det.

Å gå på ketogene dietter krever litt innsats, særlig i begynnelsen. Det er ikke som på Grete Roede, hvor man kan spise litt og så knipe inn på noe annet... Fettforbrenningen må komme i gang, og det tar tid, ca 4 uker.
Når man akkurat har begynt, så er det ingen god ide å skeie ut en gang i uken eller hver 14.dag.

Ellers synes jeg at innlegget til Nerthus var bra.
Man bør ha gått ned et bestemt antall kilo før man bestemmer seg for å "unne" seg kake og lignende... Ellers blir det fort som å "nesten" ha sluttet å røyke

Her er fra et innlegg av Torkil:
Når man har ketoner i urinen vil man samtidig kunne spise mer fett og stadig gå ned i vekt. Dette er betydelig vanskeligere når karbohydratmengden er over 50 gram pr døgn.
Erfaringer fra veldig mange slankere som benytter kostindusert ketose viser også at vekttapene blir mindre hvis man hyppigt veksler mellom ketose og høykarbo. Disse problemer er mindre om man veksler mellom ketose og generell lavkarbo.
Det tar to-tre uker før kroppen er innstillt på maksimal fettforbrenning ved ketose, derfor kan man ikke gå inn og ut av ketose hver uke og forvente maksimal vekttap fra fett.
Og blott for å nevne det, regelmessig, moderat mosjon, evt kombinert med en ukentlig økt med litt hardere intensitet ( uten utmattelse) kan fordoble musklenes evne til å forbrenne fett sammenliknet med et "normalt" kosthold.
Håper dette var litt opplysende

Vennlig Hilsen
Torkil

http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?p=751996#post751996

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat