Vis enkelt innlegg
Gammel 29-07-10, 23:40   #24
lise85
Ubekreftet Medlem

Medlem siden: Jun 2009
Hvor: valdres
lise85 er på en erverdig vei

Sv: Lavkarbo og utskeielser

Opprinnelig lagt inn av Gracella, her.

For det første: Det er ikke uhøflig å la være å spise alt man blir tilbudt!

(Det er frekt å ikke respektere andres valg av diett eller andres valg om hva de vil spise!! Ville du ha presset en hjemmelaget nøttekake i en nøtteallergiker?? eller blitt fornærmet hvis vedkommende ikke ville spise nøttekaken din??)

For det andre: I selskap hvor du tror at du MÅ spise noe, ta litt på tallerkenen, del det opp med gaffelen eller skjeen, skyv det rundt på tallerkenen og prat mye . Gestikuler! Tilslutt, legg en serviett over maten/kaken som du har delt opp, most og flyttet omkring på tallerkenen.
Dette er (helt seriøst) en av de tingene en anorektiker kan gjøre, og det er ingen som merker at de ikke spiser. Ikke engang om man sitter ved samme bord!

Er det kake, så spis litt av kremen, det er gjerne ikke så mye sukker i den.

For det tredje: Spis før du går i et selskap, det er lettere å ikke spise noe du ikke burde ha spist når du er mett .

Jeg har tatt med meg kake til både selskap og tilstelninger uten at noen har løftet på et øyebryn. Det er også sjeldent at jeg har trengt å ta med noe annet enn tomfatet tilbake .

Hvis man ikke vil lage kake, så kan man lage sjokolademousse eller sjokoladekrem med krem og kakao og ta med bringebær til. Enkelt og greit!!
Lykke til

Tusen takk for gode råd
Er noe å tenke over det med å forskyne seg med litt kake på tallerkene og dele den opp osv... Kanskje bare spise noen få biter, resten dekker man til med en serviett..

Jeg har blitt spurt om å bake en kake, men det er nok ingen lavkarbo kake desverre.. Var en bestemt kake som var ønsket. Men kan evnt prøve meg på en lavkarbo kake i tillegg.. Noen gode og enkle oppskrifter??? Har ikke fått prøvd ut noen bakeoppskrifter enda.. Er det lite karbo i sjokolademousse? For det er jo godt...

lise85 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South Beach Svar med sitat