|
Sv: Matbudsjettet på lavkarbo
På høykarbo brukte jeg og samboer tilsammen rundt 3500 kr på matvarer. Er på første uka på lavkarbo og samboer spiser det jeg spiser (uten at han trenger å gå ned i vekt, men lavkarbo er nok uansett bra for han også). Er utrolig spent på om jeg vil spare noe penger på dette.
Jeg handler alle basisvarer på Rema 1000 og spesialvarer på Meny. Jeg har planer om å handle mer frossengrønnsaker og bær fremover, kanskje bruke Sultan som var tipset om over. Handler også en del i Sverige og fyller da opp fryseren som jeg bruker flittig. Dessuten så er det jo en del ting som er billigere på lavkarbo. Jeg har tidligere kjøpt lettrømme eller aller helst ekstra lett rømme (en liten boks), lettyoghurt, lettost, lettkaviar, lettpostei, osv. Det er dyrere med lettprodukter, så jeg håper jeg vil spare litt jeg da. Har også tenkt til å bake egne knekkebrød/brød fremover, så ser for meg at det vil jeg tjene på vs. dyrt butikkbrød (jeg kjøpte alltid de butikkbakte brødene eller baker hansenbrød).
Forresten så har jeg et sparetips jeg leste i et dameblad. Jeg bruker en halv terning med oppvaskmiddel og alt blir skinnende rent likefullt. Kan helt sikkert fungere med vanlig oppvaskmiddel også (halvere mengden). Doseringen er egentlig alt for høy, sikkert produsentene som ønsker vi skal gå fort tom og kjøpe mer 
|