Vis enkelt innlegg
Gammel 29-07-10, 09:41   #13
Coockie
Medlem

Coockie sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Oslo
Coockie har en fantastisk aura rundt segCoockie har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Lavkarbo og utskeielser

Opprinnelig lagt inn av lise85, her.

Tusen takk!!

Mitt mål er også å gå ned i vekt, noe som har vært et stort ønske lenge.. Så får heller prøve å planlegge litt når jeg skal bort og være streng med meg selv... Men jeg kan altså spise mørk sjokolade (86%) uten at det går utover vekttapet?

Hei, hei.

Etter å ha gått på lavkarbo noen måneder, så jeg alle helsefordelene og målet mitt endret seg fra å være «vektnedgang» til «en sunnere livsstil». Jeg kommer aldri til å gå tilbake til et «normalt» Norsk kosthold, slik jeg i utgangspunktet hadde planlagt.

Jeg forstår frustrasjonen din med å ha ønsket vektnedgang lenge da jeg kommer fra samme sted, men stol på meg når jeg sier at frustrasjonen vil bli byttet ut med tilfredshet når du kommer inn i en jevn lavkarborytme. Vær stolt av hvert eneste gram du mister og ikke minst for hver eneste forbedring du merker på kroppen. Husk også å ta mål av midje, armer, ben, osv. Du kan miste mye fett uten at det merkes på vekta

Det er ingen problemer med å spise såpass mørk sjokolade, så lenge man ikke tar hele pakken av gangen. Jeg spiser 1-2 ruter daglig. Det holder i og for seg for min del, siden den er så mektig. Dessuten er mørk sjokolade veldig sunt. Man får i seg rikelig med godt fett og antioksidanter.

100 g av Freias 86% kakao inneholder 19 g karbohydrater. Det vil si at en rute ligger på 1,9 karbohydrater, og det er slett ikke ille. Jeg føler heller ikke at den har noe særlig innvirkning på blodsukkeret, noe som er veldig bra.

Coockie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Det meste med måte Svar med sitat