Vis enkelt innlegg
Gammel 28-07-10, 23:09   #12
lise85
Ubekreftet Medlem

Medlem siden: Jun 2009
Hvor: valdres
lise85 er på en erverdig vei

Sv: Lavkarbo og utskeielser

Opprinnelig lagt inn av Coockie, her.

Hei Lise!

Tenkte jeg skulle dele litt av mine erfaringer med deg.

Da jeg begynte med lavkarbo, hadde jeg et eneste mål, og det var å gå ned i vekt. Jeg begynte derfor med et strengt regime (ketolyse) der man spiser 20 g karbohydrater daglig for å komme i ketose og sparke igang fettforbrenningen. Dette funket veldig bra for meg og jeg har gått ned 14 kilo siden februar. Fra 1. februar til 1. juni hadde jeg praktisk talt ingen utskeielser, men nå som jeg har blitt kvitt den vekten jeg følte ubehagelig på kroppen, tillater jeg meg å skeie ut i selskap fra tid til annen. Problemet med dette ligger i søthungeren som dukker opp. Og jeg vil ikke anbefale å gjøre noen særlige utskeielser med mindre du har en veldig viljestyrke til å takke nei for alle fristelsene som kommer dagene etter. Du vil også sansynligvis merke at utskeielsene går utover magen og humøret.

Mitt råd er. Prøv å ikke tenke for mye på det du ikke kan spise. Men fokuser heller på alt der gode du kan spise. Jeg lagde mitt eget lavkarbo-påskegg i år, og var dermed lite fristet til alle søtsakene jeg vanligvis spiste. Jeg spiser sjokolade hver eneste dag i form av Freia Premium 86% kakao. Og lager meg ofte desert i form av varme bær med kanel, kakao, kokos, fløte eller smuldrepai laget av mandler og pistasjkjerner.

Jeg tillater meg selv å spise potetgull en dag hver 14 dag (eller sjeldnere) siden dette er noe jeg alltid har likt og ikke funnet noen akseptabel erstatning for.

Masse lykke til!
Du vil garantert bli fornøyd med de helsemessige fordelene ved lavkarbo i tilegg til vektnedgang

Tusen takk!!

Mitt mål er også å gå ned i vekt, noe som har vært et stort ønske lenge.. Så får heller prøve å planlegge litt når jeg skal bort og være streng med meg selv... Men jeg kan altså spise mørk sjokolade (86%) uten at det går utover vekttapet?

lise85 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South Beach Svar med sitat