|
Sv: Peewee kattedo (trepellets)
Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.
Jeg kommer nok ikke til å kjøpe ny kattedo, for den jeg har kjøpte jeg for halvannet år siden, og den var dyr! Men det går an å bruke sponet i vanlig kattedo også, antar jeg? For, ja, tenker på det at det muligens kan bli aktuelt for han å bruke den når det blir snø.
Joda, det gjør jo det. Men det fungerer enda bedre med to-delt fordi da faller sponet ned og bare de rene trepelletsene ligger igjen.
Man putter i trepellets som blir til sagspon når det blir bløtt BTW. Sponet er altså ikke noe man putter i, det er avfallet som blir igjen og skal kastes/brennes. 
Jeg har også kjøpt noen ganske dyre kattedoer... Vi har to stk gigantiske (til store katter eller små hunder) med lokk og luke. De kostet nærmere tusenlappen per stykk. Jeg kjøpte den lave versjonen av PeeWee'en for jeg tenkte å sette den inni "kattetoalettet". Jeg har utsatt det litt, fordi den ene kattungen var litt vanskelig å gjøre husrein. Men det er det som er planen, selv om det ikke er nødvendig. Det ser finere ut med den store kattedoen med luke enn trepelletsene med bæsj oppi.