Vis enkelt innlegg
Gammel 28-07-10, 21:05   #9
Supera
Seniormedlem

Supera sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 41
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: Peewee kattedo (trepellets)

Opprinnelig lagt inn av Hevingen, her.

Jeg har også hørt andre si positive ting om denne doen. Det har kanskje noe å si hvor den står i forhold til hvor mye den lukter. Her i huset står kattedo på badet, hvor det er varmekabler i gulvet. Så jeg er ikke helt sikker på om jeg vil prøve...

Min står nesten midt i stua faktisk. Den lukter bare litt tre. Har ikke prøvd på varmekabler, så kan ikke si noe om det. Men det er vel ett problem uansett om det er trepellets, kattesand eller litter pearls? Jeg vil tro at det er bedre med sponet så lenge du har nok trepellets i bunnboksen til at sponet ikke blir bløtt.

Dessuten så vet jeg ikke hvordan det vil se ut, og hvor ofte man må tømme for bæsj. Vi har en innekatt som bruker doen. Vi har en utekatt også, men hun tisser ikke i kasse (eller inne generelt) selv om hun er inne et helt døgn.

Hører gjerne flere erfaringer fra deg, Aeryth.

Som sagt, min står nesten midt i stua (midt på en vegg i en ganske liten stue), og det har den også gjort når jeg har hatt besøk. Ikke noe problem det. Hvor ofte man må tømme for bæsj er relativt, men som annen kattedo så bør man jo fjerne bæsjen så fort som mulig og helst hver dag. Men den stod 3 dager uten fjerning den ene helga, og den var likevel "ren". Bare litt mer spon i toppboksen siden kattene mine ikke er så harde på gravingen. Og sponet i bunnen var litt bløtt, så man bør ha flere trepelletser i bunnboksen hvis man skal la den stå så lenge.

Kanskje prøve å overtale gubben. Han er litt skeptisk til pengebruk på kattene...

Hehe, det er ikke så mye penger det er snakk om da. 450 kr var det vel for startpakken, og da får man med en sekk på 9 kg. Og senere koster det jo nesten ingenting. Det koster jo over 200 kr for 10 kg god kattesand, og jeg brukte over en pakke av det i måneden før.

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC Svar med sitat