Vis enkelt innlegg
Gammel 28-07-10, 20:41   #73
Grolla
Medlem

Grolla sin avatar

Medlem siden: May 2010
Hvor: Tromsø
Alder: 45
Grolla er på en erverdig vei

Sv: Matbudsjettet på lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av Cherry, her.

Hvor mange er dere? Jeg pleier å hive halve boksen med rømme fordi det som regel gror hår på den før den er oppspist. Fløten pleier også å gå ut på dato, men den lager jeg bare vafler av og fryser ned . Jeg spiser kun norvegia ost av sånn type ost som man kan skjære i skiver og den koster jo litt, men også den kaster jeg fordi det gror hår på den. Burde seriøst bli flinkere til å lage ting eller kanskje rive opp halve oste når jeg kjøper den og fryse ned. Fryse ned fløte og ...ehh kan man fryse ned rømme?

Kremost mugler før den blir spist opp. Saft drikker jeg ikke. Bacongull er ikke i min standardkost og jeg kan ikke si at de 20 kronene utgjør noe fra eller til for meg. Sjokolade kjøpes typ en gang i mnd, Majones rører jeg ikke da den ikke har godt fett, samt at det er nesten 700 kalorier i 100 gram majones, tenk på hva en liten knætt faktisk utgjør gitt . Kjøttdeig kjøpes maks 2 gang i mnd, kyllingkjøttdeig = æsj, kjøpte forsåvidt 30 pakker kjøttdeig på obsen denne uka så jeg har nok kjøttdeig langt utti neste år. Bacon, nei det liker vi ikke så godt her, og det som kjøpes kastes som regel fordi det har blitt dårlig. Egg, har en pakke i flere uker, og kjøper bare økologiske egg, så jeg sløser, men spiser ikke 40 egg uka så...

Fiberhusk, glutenmel, linfrø, sesamfrø, solsikkekjerner, sukrin og JBKJ har jeg kjøpt EN gang siden jeg begynte med lavkarbo og det blir nok en stund til neste gang. Det glutenmelet er fryyyktelig drøyt altså . Kylling rører jeg ikke. Cocosaen min lukter litt funky så den tror jeg havner i søpla.

Når jeg ser over hva jeg skriver så ser jeg at jeg er skikkelig synder. Tenk på all maten som går i dass herfra da. Kanskje på tide å begynne å tenke annerledes. Evt. lage mer mat. Skal vurdere begge deler...tipper det blir det samme status quo her

Vesst du les litt lengre opp så ser du at vi e 2 persona. Sia du kaste all maten din, ka spis du egentlig da? Æ lage all mat hjemme, vi spis aldri ute.

Start 06.05.10: 87,9 kg.
Delmål 1: 75 kg
Grolla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat